ANASAYFA GÜNCEL DÜNYA POLİTİKA EMEK EKONOMİ YAŞAM GENÇLİK KADIN KÜLTÜR-SANAT ETHA ÖZEL ROPORTAJ ÇEVİRİ Et-TV Et-GALERİ ara

İBB'ye çağrı: Boşalttığınız alanları derhal ağaçlandırın

Maçka Parkı'nın yok edilmesine karşı çıkan yaşam hakkı savunucuları, İBB'nin önünü park alanına çevirdi ve bu uygulamadan derhal vazgeçilmesini istedi.

Etkin Haber Ajansı / 21 Şubat 2018 Çarşamba, 14:58

İSTANBUL- Maçka Parkı Hepimizin İnisiyatifi, İstanbul Büyükşehir Belediyesi önünde yaptığı eylemde, karayolu tünellerinden derhal vazgeçilmesini istedi.

"Sen Maçka Parkı'nı yok edersen biz de belediyeleri parka çeviririz" yazılı pankartın açıldığı eyleme CHP İstanbul İl Başkanı Canan Kaftancıoğlu da katıldı. "Tüneller trafik sorununu çözmez", "Maçka Parkı'na dokunma", "İBB elini parklardan çek", "Parklar şantiye alanı değildir" dövizlerinin taşındığı eylemde, ip atlama oyunu oynandı. Eylemciler yere battaniye sererek kitap okudu.

Söz alan Kaftancıoğlu, "Bugün Maçka Parkı'na sahip çıkmak, Gezi'de olduğu gibi doğaya, insana, gelecek kuşaklara kötülük yapan bir iktidara 'dur' demek için buradayız. Ne yazık ki geçmişte olduğu gibi bugün de talan ekonomisi ve rant amacıyla yapılan işlerin doğaya ve insana faydası olmadığı gibi zararlarını görebiliyoruz. İstanbul'un trafik sorununu böyle tünellerle bir yerden alıp, lastikli araçları bir yere taşıyarak çözemezsiniz. En az 50 km raylı sistem oluşturarak İstanbul'un trafik sorunu çözülebilir dedik. Onların amacı İstanbul'un trafik sorununu çözmek değildir" ifadelerini kullandı. 

İnisiyatif adına açıklama yapan Suzan Bektaş, günlerdir bu projeden vazgeçilmesi için çağrı yaptıklarını söyledi. "Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Tünelleri projesinin çıkışı Maçka Demokrasi Parkı’ndan veriliyor. Park içinden 3500 m2, parkın dışından 2500 m2 olmak üzere yüzde 90’ı yeşil alan toplam 6000 m2 tünel inşaatına kurban ediliyor. Bu tünelin, sadece Maçka çıkışına vereceği ve görülebilen zarar" diyen Bektaş, toplamda 7,8 km’lik bir karayolu tünelinden bahsettiklerini ve Beşiktaş Ortaköy Vadisi’nde durumun daha da vahim olduğunu söyledi.

Bektaş, karayolu tüneli projesinin vereceği zararları şu maddelerle sıraladı:

-Parkların altına karayolu tüneli yapılamaz. Yapıldığı takdirde parktan ne kadar az alan gittiği söylenirse söylensin; yukarı çıkacak egzoz dumanları parkın temiz havasını öldürecektir ve dolayısıyla park işlevini yitirecektir.

-İBB bütün park ve yeşil alanların altını, karayolu tüneli veya zeminaltı otopark inşaatı adı altında betonlaştırma kararı aldı. Yeşil alanların, parkların altları oyulup betonlaştırıldıkça yağmur suları toprakla buluşamayacaktır. Bu olmayınca, yağan en hafif yağmurda bile geçtiğimiz sene gördüğümüz afet manzaraları bu şehrin normali olacaktır.

-3.köprü bağlantı yollarıyla yeni yapılaşmalardan gelecek trafiğin şehrin merkezine bu tünellerle verilecek olması söylendiği gibi trafiği rahatlatmayacaktır. Oluşacak trafiğin bütün bu yoğunluk, gürültü ve kirinin esas olarak merkeze çok ciddi zararı olacaktır.

-Maçka Parkı resmi afet toplanma alanıdır. Depremini bekleyen bir şehrin altının oyulması, üstündeki yapılar için ciddi çatlama, sarsılma riskleri oluşturduğu gibi afet toplanma alanını güvenli olmaktan çıkarmaktadır.

-Tünel inşa edilirse, şehrin tarihi ve merkezde kalan son yeşil alanları olan Maçka Parkı, Dolmabahçe, Ihlamur Kasrı ve Ortaköy vadisi de büyük zarar görecek. Şehir merkezinin akciğerleri egzoz gazlarıyla öldürülecek."

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne seslenen Bektaş, projeden derhal vazgeçilmesini ve boşaltılan alanların tekrar ağaçlandırılmasını istedi.