ANASAYFA GÜNCEL DÜNYA POLİTİKA EMEK EKONOMİ YAŞAM GENÇLİK KADIN KÜLTÜR-SANAT ETHA ÖZEL ROPORTAJ ÇEVİRİ Et-TV Et-GALERİ ara

Üstün: Yeşil Yol şirketler arası transfer hattı amaçlı

2 bin 600 kilometrelik Yeşil Yol projesinin şirketler arasında bir yol haritası bir transfer hattı amaçlı olduğunu kaydeden HDP MYK Üyesi Beyza Üstün, "Dolayısıyla bu şirketler farklı farklı yerlerden madeni çıkaracak, gerekiyorsa başka şirketler aracılığıyla taşıyacaklar, ya kayaçları transfer edecekler ya da bulunduğu yerde işletmeye başlayacaklar" dedi.

Etkin Haber Ajansı / 16 Ekim 2016 Pazar, 15:02

RİZE- Karadeniz'in doğu bölgesinde 8 ilin yaylalarını birbirine bağlayacak olan yaklaşık 2 bin 600 kilometre uzunluğundaki Yeşil Yol projesi kapsamındaki çalışmalar, Rize'ye bağlı Kavrun yaylasında yeniden başladı.

Geçtiğimiz yıl Rize'ye bağlı Samistal yaylasında çalışmalarına başlanılan proje, yaşam hakkı savunucularının mücadelesi sonucu durdurulmuştu. Danıştay'a dava açılmış, Danıştay "yürütmeyi durdurma" kararı vermişti. Ancak, proje Rize'ye bağlı Kavrun yaylasında yeniden başladı.

Yeşil Yol olarak tanımlanan 2 bin 600 kilometrelik yolun tamamlandırılmasının ardından sıranın 38 ayrı yerde turizm merkezlerinin yapılması olduğunu kaydeden doğa savunucuları projenin hayata geçirilmesi için; imar, mera, Milli Park Yasası ve Tabiat Varlıkları, orman izinleri ve Çevre Kanunu yönünden hukukun ihlal edildiğini vurguladı.

Konuya ilişkin ETHA'ya bilgi veren Halkların Demokratik Partisi (HDP) MYK Üyesi Prof. Dr Beyza Üstün, projenin sermayenin diğer alanları arasında bağ kurmak amaçlı olduğunu söyledi. Üstün, madenler arasındaki iletişimi sağlamak, oradan çıkan kayaçları, ürünleri taşımak ya da oraya üretimi götürebilmek için planlanan Yeşil Yol projesinin üst kotta olduğunu vurguladı. Üstün, "Akdeniz'de de Mavi Yol var. İkisini de dikeye kesen bağlantı yolları var" dedi.

İnebolu'da daha önce yapılan sahil yoluna işaret eden Üstün, Yeşil Yol'unda sahil kapatılarak diğer üretimlere yol sağlamak amacı güttüğünü kaydetti. Üstün, Yeşil Yol'un şirketlerin mallarını, para ederlerini, doğadan çıkardığı ürünleri taşımak için kolaylık sağlamak amacıyla bir transfer hattı sağlayacağının altını çizdi.

Talan politikalarının bir diğerinin de eko turizm olduğuna dikkat çeken Üstün, bölge halkının belli dönemler yaşamını sürdürdüğü yaylalara oteller ve tüm ticari kuruluşları sağlayacakları bir sistem düşünüldüğünü belirtti. Üstün, "Dolayısıyla bu şirketler farklı farklı yerlerden madeni çıkaracak, gerekiyorsa başka şirketler aracılığıyla taşıyacaklar, ya kayaçları transfer edecekler ya da bulunduğu yerde işletmeye başlayacaklar" diye konuştu.

Yeşil Yol projesinin bir yol haritası bir transfer hattı olduğuna dikkat çeken Üstün, "3. Havalimanı, İzmir Otoyolu da dahil bu projelere. Dolayısıyla da böyle bakmak gerekiyor. Şirketlerin üretimleri arasındaki ulaşımı kolaylaştırmak ya da üretim yapacağı alanını girişini kolaylaştıracak bir araç. Bunu bir de Yeşil Yol adı altında sanki iyi bir şey gibi sunuyorlar" dedi.