ANASAYFA GÜNCEL DÜNYA POLİTİKA EMEK EKONOMİ YAŞAM GENÇLİK KADIN KÜLTÜR-SANAT ETHA ÖZEL ROPORTAJ ÇEVİRİ Et-TV Et-GALERİ ara

Ölümden tramvay değil yetkililer sorumlu

Hacı Emin Sadıklı, Demirkapı’da yolun karşısına geçerken kamyon altında kalmamak için çabaladı. Ancak tramvay altında kalarak can verdi. İlköğretim öğrencilerinin geçiş noktası olan yolda, ne kaldırım var, ne de bir üst geçit. Trafik ışıkları da sıkça bozuluyor. Bu yol yeni ölümlere davetiye çıkarıyor.

Etkin Haber Ajansı / 08 Nisan 2010 Perşembe, 11:09

İSMİNAZ ERGÜN- Emintaş Binatlı Sanayi Sitesi'nde demirci olarak çalışan 49 yaşındaki Hacı Emin Sadıklı, önceki gün Topçular Tramvay Durağı’nın bulunduğu noktadan karşıya geçerken tramvay altında kaldı, yaşamını yitirdi.

Sadıklı’nın hayatını kaybettiği yer alt ya da üst geçidin olmadığı bir geçiş noktası. Ama kaldırım yerine bir adımlık bekleme noktası var. Araç trafiğini tramvay yolundan bir duvar ayırıyor. Yayalar karşıya geçerken, dengelerini sağlayarak araç altında kalmamak için bu incecik duvar üzerinde cambazlık yapmak zorunda.

Bölge halkı ve esnaflar, tramvay hattı yapım aşamasında da şimdiki gibi sorunlar yaşandığını belirtti. Halk, Hacı Emin Sadıklı'nın ölümünden tramvayın değil, tedbir almayan yetkililerin sorumlu olduğuna dikkat çekti.

’SORUNLAR TEMELDEN BAŞLADI’

11 yıldır Emintaş Binatlı Sanayi Sitesi'nde esnaflık yapan Ramiz Üreten, sorunun tramvayın yapılmaya başlandığı günden bu yana yaşandığını söyledi. Tramvay inşaatı yapımının yılan hikayesine döndüğünü belirten Üreten, yıllarca tamamlanmadığını söyledi. “İnşaat, belediye tarafında çukur ve çamur deryası olarak bırakıldı” diye konuştu. İnşaat nedeniyle açılan çukurlara kamyon ve arabaların düştüğünü belirten Üreten, inşaatın bitirilmesi için çok çaba harcadıklarını vurguladı. Sorunun hala çözülmediğini söyleyen Üreten, yaya geçişlerinin düşünülmediğini söyledi. Yolun iki tarafının da sanayi bölgesi olduğunu söyleyen günde yüzlerce işçinin bu yolu kullandığını vurguladı. Esnaf Üreten, “Karşıya geçişler çok fazla. Trafik ışıkları konuldu ama çoğu zaman çalışmıyor. Burada belediye ve metroyu yapan firmanın hataları var. Yolun iki tarafında 8-10 metre yüksekliğinde duvar var. Madem öyle alttan istasyona geçişler ver. Ya da ileride tünel var tünel üzerinden üst geçiş yap. Onu da yapmadı. Yani buranın sorunu temelden başladı” diye konuştu.

Halkın mecburi olarak tehlikeli olan bu geçiş noktalarını kullandığını ifade eden Üreten şunları söyledi: “Yoldan geçerken araba vuracak diye korkuyorsun, istasyona geçtiğinde de tramvay vuracak diye korkuyorsun. Belediyenin alt yada üst geçit yapmasıyla sorun çözülürb Ama bunlar ihmalden, kar hırsından yapılmıyor. Kazalar olduktan sonra yapılıyor, zamanında düşünülmüyor”

TRAFİK LAMBALARI ÖLÜMDEN SONRA

Bölgede yaşayan Atakan Küçükçay da, yaya geçişini kolaylaştıracak hiçbir tedbir alınmadığına dikkat çekti. Trafik ışıklarının kazanın ardından çalışmaya başladığını vurguladı. “Yapılmak istendikten sonra mutlaka bir yöntem bulunur” uyarısında bulunan Küçükçay şöyle konuştu: “Vatandaşın ölümünden idareciler ve ihmaller sorumludur.”

Abdullah Aktaş isimli işçi de trafik ışıklarının arkadaşları Hacı Emin Sadıklı'nın ölümünün ardından çalışmaya başladığını doğruladı. “Canımız Allah’a emanet” diye konuştu. Aktaş, tramvay ve araç yolu arasında yayalar için bir kaldırım olmadığını belirtti. Ölümlerin sorumlularını şu ifadelerle hedef gösterdi: “Kaldırım yapmayan, üst geçit yapmayan, tehlike arz etmeyen bir yöntem bulmayanlar sorumludur. “Umarız bu ders olur" diyen işçi Aktaş, gerekli önlemlerin bir an önce alınmasını istedi.

ESNAFLAR KAYGILI

İrfan ve Remziye Bakırcı da 13 yıldır sanayi bölgesinde çay ocağı işleten esnaflardan. “Vatandaşa da tramvaya da aynı anda yeşil ışık yanıyor. Bu proje devletin yaptığı bir proje” diyen İrfan Bakırcı, üst geçit yapılması gerektiğini belirtti. Bakırcı yaşanan ölümlere olan tepkisini “İnanın bu devleti ben daha güzel yönetirim” diye belirterek gösterdi.

Remziye Bakırcı da çocuklarının tramvay durağına yakın olan ilköğretim okulunda ders gördüğünü ifade etti. Korku içerisinde yaşadığını dile getirdi. Bakırcı “Çocuğum her gün kazayla burun buruna yaşıyor. Oradaki geçişin kapatılması, yerine üst geçiş yapılması lazım” dedi.

ETÜDSÜZ SEÇİM YATIRIMI

Edirnekapı-Topçular güzergahından geçen tramvay hattının yapımına İstanbul Büyükşehir Belediyesi eski Başkanı Ali Müfit Gürtuna döneminde başlandı. Uzun süre inşaat halinde bekletilen tramvay yolunun yapımı Kadir Topbaş döneminde tamamlandı. Demirkapı Tramvay Durağı çevresinde bulunan esnafler, hat projesinin “yanlışlar” nedeniyle, iki kez iptal edildiğini belirtti. Esnaflar ‘seçim yatırımı’ diye nitelendirdikleri tramvay hattının hiçbir etüd çalışması yapılmadan hayata geçirildiğini belirtti.